archiwum publikacji

Grudzień 2018
Po Wt Śr Cz Pi So Ni
« Listopad
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6

23.02.2017|Energia w życiu

Odżywiaj organizm naturalnie

foto - Odżywiaj organizm naturalnie

Jest taka teoria, że zjadając warzywa i owoce, które dojrzewają w promieniach słońca, jednocześnie sami fundujemy sobie słoneczną dawkę dobrej energii. Co jednak jeść w oczekiwaniu na cieplejszą porę roku i świeże warzywa i owoce?
 

Witaminy z grupy B dla uśmiechu

Chłodniejsza pora roku, podczas której zdecydowanie mniej się ruszamy, spacerujemy i mamy mniejszy kontakt ze słońcem, powoduje obniżenie nastroju. Przez to trochę mniej nam się chce, jesteśmy bardziej ospali i niemrawi. Żeby się pobudzić i napędzić do działania najlepiej siegnąć po witaminy z grupy B, które łagodzą objawy złego samopoczucia i wpływają na zwiększenie motywacji, a nawet poziom odczuwanej satysfakcji. Aby uzupełnić niedobory, można sięgnąć po zboża, warzywa, ziemniaki i orzechy, które uzupełnią witaminę B1. Nasiona słonecznika, rośliny strączkowe doatarczą witaminę B3, wątróbka, jaja otręby i pełne ziarna zbóż oraz płatki owsiane uzupełnią z kolei witaminę B5. Banany, chude mięso i rośliny to źródło witaminy B6, a w mięsie, wątróbce, owocach morz i jajkach znajdziemy witaminę B12. Kwas foliowy czyli witamina B9 zawarta jest w sałacie, warzywach kapustnych, natce pietruszki, burakach, ogórkach, roślinach strączkowych i chlebie pełnoziarnistym. 
 

Żelazo dla energii

Organizm sam nie jest w stanie dostarczyć sobie żelaza, a jest to składnik, który ułatwia chociażby natlenienie organizmu. Niedotleniony organizm obniża naszą zdolność do wysiłku fizycznego, ale też psychicznego. Żelazo trudno przyswajamy z pokarmu, ale warto zadbać, by w trakcie posiłków przyjąć jego solidną dawkę. Aby o to zadbać w diecie nie powinno zabraknąć mięsa, podrobów, roślin strączkowych, pełnoziarnistych produktów i zielonych warzyw. 
 

Magnez dla spokoju

Życie w stresie przysparza nam zbyt wielu negatywnych emocji, dlatego warto się wyciszyć. Obniżyć poziom adrenaliny i stresu pomoże magnez, który ułatwia hamowanie wyrzutu adrenaliny, dzięki czemu pomaga nam zapanować nad nerwami. Bierze bowiem udział w przemianie węglowodanów, białek i tłuszczów a także warunkuje dostaw energii do tkanek i komórek - zwłaszcza do wrażliwych na jej niedobór komórek nerwowych. 
 
Jak widać w kwestii zdrowia odżywiać się trzeba już na poziomie komórkowym, dlatego zachęcamy, żeby zwrócić uwagę na to, czy w naszej diecie składników jest odpowiednia ilość.

Chcesz korzystać z Ciepła Systemowego?

Zapytaj dostawcę ciepła w swojej okolicy czy jest to możliwe